Iulian
Croitoru, anul II, Muzicologie
Iulian Croitoru: Domnule profesor, ați mai participat individual sau cu formaţia la o
ediție anterioară a Festivalului Muzicii Românești?
Doru
Albu : Da, am mai participat la ediția
din 2006 a acestui festival, tot într-o formulă camerală, cu lucrări ale
compozitorilor ieșeni, respectiv Ciprian Ion și Bogdan Chiroșcă.
I.C.Care
este părerea dumneavoastră despre evoluția festivalului în ultimii ani și ce
importanță are acesta în promovarea muzicii compozitorilor români?
D.A. Cred că acest festival
este important pentru tinerii creatori pentru că reprezintă o ocazie de
promovare a lucrărilor acestora cu ajutorul interpreţilor, publicul beneficiind
astfel de audiţia unor opusuri foarte realizate.
I.C. Ce impresie v-au creat lucrările
compozitorilor ieșeni pe care le-ați interpretat în cadrul festivalului? Cum
valorifică ei potențialul tehnic și expresiv al clarinetului?
D.A. Se știe că la Iași există o școală de compoziție cu
tradiție, mă gândesc la compozitorii Viorel Munteanu, Sabin Păutza, Vasile
Spătărelu, dar și la discipolii lor, Bogdan Chiroșcă și Ciprian Ion, care scriu
muzică de calitate pentru clarinet. După cum ați ascultat, aceștia folosesc
numeroase procedee tehnice și expresive
care produc efecte sonore deosebite.
I.C. Care este repertoriul cel mai abordat de
cvartetul Orpheus din punct de vedere
istorico - stilistic?
D.A. Abordăm lucrări din toate perioadele, dar în general
ne raportăm la repertoriul secolelor XX – XXI , în maniera în care am conceput
şi programul recitalului din această seară.
I.C. Am
observat că sunteți foarte apreciat ca profesorde studenții clarinetişti, aş
putea spune că reprezentaţi pentru ei un model. Ce înseamnă pentru
dumneavoastră relația maestru-discipol?
D.A. În primul rând o relație de prietenie, iar dacă
aceasta există, studentul va face de plăcere ceea ce îi sugerez pentru dezvoltarea
lui ca instrumentist.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu